ll  Czarnoleski Festiwal Sztuk 19.07 - 02.08.2020 r.
„Ująć nieuchwytne”

 PROGRAM FESTIWALU

 

19 lipca,  niedziela
godz. 17:00  -   OTWARCIE FESTIWALU   
                         Wernisaż wystawy malarstwa Martyny Tarasiewicz - "W słońcu Toskanii"
                         Kordegarda Muzeum J. Kochanowskiego w Czarnolesie
 
godz. 18:00  -  KONCERT INAUGURACYJNY 
                         Edward Wolanin - fortepian,   F. Chopin - 10 Nokturnów
                         Jerzy Zelnik - poezja J. Kochanowskiego oraz Jana Pawła II
                         Jan Popis - prowadzenie koncertu, słowo o muzyce
                         Dworek - Muzeum J. Kochanowskiego w Czarnolesie
 
21 lipca,   wtorek
godz. 19:00  -  Recital fortepianowy
                         Michał Oleszak
                         W programie: L. v. Beethoven, F. Chopin, C. Debussy, R. Schumann
                         Dworek - Muzeum J. Kochanowskiego w Czarnolesie

 

22 lipca,   środa
godz. 19:00  -  Koncert kameralny
                         Magdalena Skwierczyńska -  skrzypce
                         Natalia Wolanin - fortepian 
                         W programie: L. v. Beethoven, J. Brahms
                         Dworek - Muzeum J. Kochanowskiego w Czarnolesie

 

23 lipca,   czwartek
godz. 16:00  -  Wykład "Mit Orfeusza i Amfiona w Pieśniach Jana Kochanowskiego" 
                         prof.  Dariusz Chemperek (UMCS w Lublinie)
                         Dworek - Muzeum J. Kochanowskiego w Czarnolesie

 

godz. 17:00  -  Koncert uczestników mistrzowskich warsztatów pianistycznych
                         Dworek - Muzeum J.Kochanowskiego w Czarnolesie
 

24 lipca,   piątek
godz. 19:00  -  Recital klawesynowy - "Podróż po Europie XVIII w."
                         Dorota Stawarska
                         W programie: J. S. Bach, G. F. Haendel, F. Couperin, D. Scarlatti, C. Ph. E. Bach  
                         Kościół parafialny pw. Świętej Trójcy w Gródku
 
25 lipca,   sobota
godz. 17:00  -  Koncert uczestników mistrzowskich warsztatów pianistycznych
                         Dworek - Muzeum J. Kochanowskiego w Czarnolesie

 

godz. 19:00  -  Recital fortepianowy
                         Radosław Sobczak
                         W programie: L. v. Beethoven, F. Chopin
                         Dworek - Muzeum J. Kochanowskiego w  Czarnolesie

 

26 lipca,   niedziela
godz. 12:00  -  Koncert finałowy uczestników I turnusu mistrzowskich warsztatów                                                 pianistycznych
                         Kościół parafialny pw. Świętej Trójcy w Gródku

 

godz. 16:30  -  Koncert  Polish Violin Duo  
                           Marta Gidaszewska, Robert Łaguniak

                         W programie: M. Spisak, T. Paciorkiewicz, G. Bacewicz, H. Wieniawski,

                         R. Twardowski, G. P. Telemann, M. Mclean
                         Kościół pw. Św. Stanisława bp. m. i Św. Małgorzaty w Janowcu

 
28 lipca,   wtorek
godz. 19:00  -  Koncert muzyki dawnej - "Ekstaza w malarstwie i muzyce"

                       Zespół IL TEMPO
                         Dworek - Muzeum  J. Kochanowskiego w Czarnolesie 
 
29 lipca,   środa 
godz. 19:00  -  Koncert muzyki dawnej

                        "Czar małych instrumentów klawiszowych - klawikord, szpinet, wirginał "
                         Marek Toporowski
                         W programie: J. S. Bach, H. Scheidemann, J. Haydn, J. P. Sweelinck, J. J. Froberger
                         Kościół parafialny pw. Świętej Trójcy w Gródku

 
30 lipca,    czwartek
godz. 17:00  -  Koncert uczestników mistrzowskich warsztatów pianistycznych
                         Dworek - Muzeum J. Kochanowskiego w Czarnolesie

 

godz. 19:00  -  Koncert muzyki ludowej
                         Zespół "Sobótka" z Czarnolasu
                         Zespół ludowy z Mierziączki
                         Amfiteatr przy Muzeum J. Kochanowskiego w Czarnolesie
 
31 lipca,    piątek
godz. 19:00  -  Recital chopinowski
                         Julia Łozowska
                         Dworek - Muzeum J. Kochanowskiego w Czarnolesie 
 
1 sierpnia,   sobota

godz. 17:00  -  Koncert uczestników mistrzowskich warsztatów pianistycznych
                         Dworek - Muzeum J. Kochanowskiego w Czarnolesie

 

godz. 19:00  -  Koncert jazzowy "Wilcze jagody"
                         Andrzej Jagodziński - fortepian
                         Agnieszka Wilczyńska - wokal
                         Dworek  - Muzeum J. Kochanowskiego w Czarnolesie
 
02 sierpnia,   niedziela
godz. 12:00  -  Finałowy koncert uczestników  II turnusu mistrzowskich warsztatów pianistycznych
                         Kościół parafialny pw. Świętej Trójcy w Gródku

 

godz. 19:00  -  ZAKOŃCZENIE FESTIWALU
                         Sara Dragan - skrzypce
                         Edward Wolanin - fortepian
                         Jan Popis - prowadzenie koncertu
                         W programie: J. Bielecki, J. S. Bach, N. Paganini, E. Ysaye, C. Franck
                         Kościół parafialny pw. Świętej Trójcy w Gródku

 

 

 

Na wszystkie wydarzenia wstęp wolny przy wcześniejszej rezerwacji telefonicznej lub mailowej.  

tel. +48 677 20 05, e-mail: muzeum-czarnolas@wp.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Martyna Tarasiewicz urodziła się w Warszawie w 1963 roku. Studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1983-1988 zakończyła dyplomem w pracowni prof. T. Dominika z aneksem z rzeźby w pracowni prof. A. Myjaka. Wystawy indywidualne: 1985, „Tematy biblijne", Kościół Św. Krzyża w Warszawie; 1991, „Pejzaż”, Galeria na Pięknej, Warszawa; 1993, „Gyoen", Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa, Łazienki Królewskie; 1995, „Setagaya", Galeria F&C, Warszawa; 1997, „Pejzaż”, Pomerania Club, Warszawa 2004, „Pelnik”, Galeria pod Dębem, Pelnik; 2014, „Pejzaż”, Galeria Korekta, Warszawa; 2016, „Jak Wam się podoba(m)”, Galeria Korekta, Warszawa; Wystawy zbiorowe: 1993, Wystawa Fundacji Polska-Japonia im. Miyauchi, Stara Kordegarda, Warszawa; 1993, Warszawski Miesiąc Malarstwa, Galeria Art., Warszawa; 1994, Makimoto Hall, Tokio; 1994, Galeria „Piast", Tokio; 1998, Pomerania Club, Warszawa;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edward Wolanin w wieku 5 lat rozpoczął naukę gry na fortepianie u Urszuli Hop. Następnie, w Rzeszowie ukończył średnią szkołę muzyczną w klasie Krystyny Matheis-Domaszowskiej. Jako najmłodszy w historii uczelni student, w wieku 15 lat rozpoczął naukę w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Studiował pod kierunkiem prof. Jana Ekiera, prof. Bronisławy Kawalli, a w klasie kameralistyki u prof. Jerzego Marchwińskiego. Po uzyskaniu dyplomu kontynuował naukę na Studium Podyplomowym u prof. Jana Ekiera. Edward Wolanin odniósł wiele sukcesów na konkursach krajowych i zagranicznych. Jeszcze w trakcie studiów został laureatem konkursów na stypendia artystyczne im. F. Chopina oraz Estrady Młodych na Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku (1984). W XI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. F. Chopina w Warszawie, jako członek polskiej ekipy, otrzymał nagrodę dla najlepszego polskiego pianisty, który nie przeszedł do III-go etapu. Trzy tygodnie po warszawskim konkursie zdobył II nagrodę na III Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w Palma de Mallorca (1985). Kilka lat później (1989) został laureatem I nagrody na III Europejskim Konkursie Chopinowskim w Darmstadt, otrzymując także szereg nagród specjalnych za najlepsze wykonanie etiud, nokturnów, polonezów i mazurków. Repertuar koncertowy pianisty obejmuje dzieła kompozytorów wszystkich epok – od Domenico Scarlattiego do twórców muzyki współczesnej – szczególnie Romualda Twardowskiego. Jako solista występował z wieloma orkiestrami, m.in. Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie, Concerto Avenna Andrzeja Mysińskiego, NOSPR w Katowicach, grając pod batutą wielu wybitnych dyrygentów, m.in. Bogusława Madeya, Jerzego Maksymiuka, Tadeusza Strugały, Antoniego Wita, Tadeusza Wojciechowskiego i Marka Pijarowskiego. Pianista bardzo chętnie koncertuje także jako kameralista, współpracując z wybitnymi artystami, jak Jerzy Artysz, Tomasz Strahl, Krzysztof i Kuba Jakowiczowie, Koncertował w wielu krajach Europy, w takich ośrodkach kulturalnych, jak Paryż, Londyn, Wiedeń (Bösendorfer-Saal), Rotterdam, Berlin (Charlottenburg, Schauspielhaus), Praga, Moskwa, a także w Japonii, Chinach, Iraku, Jordanii, Tunezji, Kuwejcie, Nigerii, Meksyku i USA. Brał udział w renomowanych Festiwalach Muzycznych: w Dusznikach-Zdroju, Słupsku, Antoninie, Mariańskich Łaźniach, Nohant, a jako kameralista także w Szlezwiku-Holsztynie i Montpellier. Edward Wolanin dokonał wielu nagrań radiowych i telewizyjnych oraz płyt z muzyką solową i kameralną. W latach 2000-2001 ukazały się dwie płyty firmy fonograficznej Dux z utworami F. Chopina. Znalazły się na nich Preludia op. 28, Mazurki op. 30 oraz transkrypcje utworów kameralnych i Allegro de concert op. 46 na fortepian i orkiestrę symfoniczną. W ostatnich latach ukazały się trzy płyty z muzyką Romualda Twardowskiego: Koncert na fortepian i orkiestrę, Mały koncert na fortepian i grupę instrumentów oraz Campane I z cyklu ,,Symfonie dzwonów” na fortepian (Acte Préalable). W 2006 roku ukazały się dwie płyty z muzyką kameralną wydane przez wytwórnię Dux: Sonata d-moll na skrzypce i fortepian op. 24 Józefa Wieniawskiego, nagrana z Patrycją Piekutowską (nominacja do nagrody Fryderyka 2006), oraz 2 cykle pieśni Karola Szymanowskiego Rymy dziecięce op. 49 do słów Kazimiery Iłłakowiczówny i Pieśni księżniczki z baśni op. 31 do słów Zofii Szymanowskiej, nagrane z Anną Mikołajczyk. W 2007 roku ukazały się w Meksyku Sonaty na skrzypce i fortepian Johannesa Brahmsa, nagrane z Eriką Dobosiewicz dla wytwórni fonograficznej Quindecim.W lipcu 2016 roku ukazała się najnowsza płyta artysty " Rzeka EN" z utworami Chopina , Rachmaninowa i Mahlera (DUX).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jerzy Zelnik - W 1968 roku ukończył PWST w Warszawie , na wydziale aktorskim. Miał już za sobą debiut w filmie Kawalerowicza „Faraon”. W latach 1968 -2005 współpracował jako aktor z wieloma polskimi scenami,m.in.: z Teatrem Starym w Krakowie, Dramatycznym w Warszawie, Powszechnym w Łodzi, Powszechnym w Warszawie czy Teatrem Studio w Warszawie. Z bardziej znaczących ról wymienić warto: Mindowe w dramacie Słowackiego, Banco w sztuce Ionesco, Niechludow w„Zmartwychwstaniu” Tołstoja, conradowski Razumow, Jazon w „Medei” Eurypidesa, Książę Bołkoński w „Wojnie i pokoju”, Klaudiusz w „Hamlecie”, Trigorin w „Czajce” Czechowa czy Iwanow czechowowski. Wystąpił też w roli Makbeta w spektaklu wyreżyserowanym przez siebie w teatrze białostockim w 2002 roku. Będąc dyrektorem artystycznym Teatru Nowego w Łodzi w latach 2005-2008 wyreżyserował „Rozbity dzban” Kleista i „Wszystko z miłości” Ayckbourna oraz zagrał ostatnią główną rolę teatralną, Don Juana. Jerzy Zelnik jest również popularnym aktorem telewizyjnym i filmowym. W serialach i Teatrze Telewizji był często obecny grając m.in.: Dr. Murka w serialu o tym tytule, Zygmunta Augusta w serialu „Królowa Bona”, Hrabiego w spektaklu „Nieboska komedia” Krasińskiego czy Heroda w „Pastorałce” Schillera . W swoim dorobku ma też kilkadziesiąt filmów fabularnych: Jan „Kapucyn” w „Skorpionie, Pannie i Łuczniku”, Łukasz Niepołomski w „Dziejach grzechu”, Zygmunt August w „Epitafium dla Radziwiłłówny”,Hrabia Moritz w filmie „Cheat” - to tylko niektóre z wielu mniejszych lub większych ról. W 1997 roku nagrodzony odznaką Zasłużony Działacz Kultury. W 2006 roku otrzymał od Prezydenta Lecha Kaczyńskiego Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski. Z rąk Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Piotra Glińskiego, odebrał w 2017 roku Złoty Medal „ Gloria Artis”. W marcu 2019 roku rozpoczął nowy etap swojej drogi twórczej premierą „Ceny” W.Łysiaka , którą wyreżyserował w poniedziałkowym Teatrze Telewizji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Michał Oleszak urodził się w 2000 roku we Wrocławiu. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku 7 lat. Rok później wziął udział w swoim pierwszym konkursie pianistycznym. W 2013 zaczął edukacje  w Zespole Szkół Muzycznych im. Wojciecha Kilara w Rzeszowie w klasie prof. Żanny Parchomowskiej. Trzy lata później został uczniem prof. Alicji Palety-Bugaj w OSM im. Zenona Brzewskiego w Warszawie, u której obecnie kształci się jako student pierwszego roku na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest laureatem młodzieżowych konkursów pianistycznych oraz konkursów muzyki kameralnej m.in. I miejsce na Międzynarodowym Konkursie w Koszycach (Słowacja); I nagroda na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Łomiankach, I I I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w Narvie (Estonia); I nagroda na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Busku- Zdroju oraz I miejsce na Warszawskim Forum Muzyki Kameralnej. Swoje umiejętności pianistyczne rozwijał także na kursach mistrzowskich prowadzonych przez profesorów takich jak: Piotr Paleczny, Andrzej Jasiński, Philippe Raskin, Stephan Möller, Wojciech Świtała, Robert Szreder, Masahi Katayama, Maria Szwajger- Kułakowska oraz Elżbieta Stefańska. Występował m.in. w Estonian Opera Theatre w Tallinie, Filharmonii w Koszycach, Ehrbar-Saal w Wiedniu, Filharmonii Opolskiej, Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Zamku w Łańcucie, Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, Centrum Paderewskiego w Kąśnej Dolnej, Sali Lustrzanej w Tarnowie oraz wielokrotnie na Zamku Królewskim w Warszawie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Magdalena Skwierczyńska to absolwentka  Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 2013 - 2020 pracowała pod kierunkiem prof. Jana Staniendy. Jest laureatką wielu konkursów, od regionalnych aż po międzynarodowe, m.in. Grand Prix - Ogólnopolskie Przesłuchania CEA Zespołów Kameralnych Szkół Muzycznych II stopnia 2015, I miejsce -XIV Międzynarodowy Konkurs Muzyczny im. J. Zarębskiego Łomianki (2014), I miejsce -XII Sochaczewskie Spotkania Kameralne (2014), II miejsce -III Ogólnopolski Festiwal Skrzypcowy Kielce (2014), III miejsce -III Międzynarodowy Cieszyński Konkurs Skrzypcowy (2014) ,III miejsce -Turniej Kameralny w trzech odsłonach Bydgoszcz (2014), III miejsce -V Młodzieżowy Konkurs na Skrzypce Solo im. Prof. Tadeusza Wrońskiego Tomaszów Mazowiecki (2014). Jej pasją jest również kameralistyka. Od wielu lat jest liderem zespołów kameralnych, z którymi również odnosi liczne sukcesy. Latem 2015 roku jako członek Fuerte Piano Trio odbyła trasę koncertową po Wietnamie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Natalia Wolanin urodzona w Zielonej Górze, obecnie studentka III roku w klasie fortepianu prof. Alicji Palety-Bugaj na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, solistka i kameralistka. Laureatka wielu konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, zarówno w roli solisty jak i kameralisty m.in. Internationaler Klavierwettbewerb (Goerlitz), Forum Młodych Instrumentalistów (Rybnik), Międzynarodowy Konkurs Muzyczny (Łomianki), Międzynarodowy Konkurs im. J. Garści (Stalowa Wola), Konkurs Pianistyczny im. I. J. Paderewskiego (Piotrków Trybunalski). Koncertowała na zaproszenie m.in. Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie, Instytutu Polskiego w Lipsku, Stowarzyszenia Ars Nova w Pontaliere, Stowarzyszenia PRO MUSICA w Zielonej Górze, Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci, w ramach projektu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego ,,Kultura Dostępna”, a także w wielu innych miejscach dla różnych grup społecznych. Uczestniczka Kursów Mistrzowskich i Warsztatów w klasie prof. Andrzeja Jasińskiego, mgr Marii Niemiry, prof. Zbigniewa Raubo, prof. Helgeheide Schmidt, dr hab. Edwarda Wolanina oraz, prof. Alicji Palety – Bugaj. Stypendystka Marszałka Województwa Lubuskiego, Stypendystka Europaische Stiftung der Rahn Dittrich Group fur Bildung und Kultur, Laureatka Nagrody Głównej ,,Eurydyki” 2015 Zielonogórskiego Ośrodka Kultury w dziedzinie muzyki. Od 2019 r. współtworzy projekty artystyczne: "Czarnoleski Festiwal Sztuk" oraz Festiwal "Warmia Piano & Art Days" w Lidzbarku Warmińskim pełniąc  funkcję Prezesa Zarządu Fundacji Rzeka EN.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dariusz Paweł Chemperekpolski filolog, literaturoznawca, profesor nauk humanistycznych, nauczyciel akademicki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, specjalista w zakresie literaturoznawstwa polskiego. W 1990 w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim ukończył studia na kierunku filologia polska. W 1997 uzyskał na Wydziale Humanistycznym UMCS na podstawie rozprawy pt. O poezji medytacyjnej Daniela Naborowskiego stopień naukowy doktora nauk humanistycznych, a w 2006 na tym samym wydziale na podstawie dorobku naukowego i monografii pt. Poezja Jana Gawińskiego i kultura literacka drugiej połowy XVII wieku stopień naukowy doktora habilitowanego nauk humanistycznych. W 2015 prezydent RP Bronisław Komorowski nadał mu tytuł naukowy profesora nauk humanistycznych. Został profesorem nadzwyczajnym w Instytucie Filologii Polskiej Wydziału Humanistycznego UMCS. Był zatrudniony w Katedrze Filologii Polskiej Wydziału Filologiczno-Pedagogicznego Politechniki Radomskiej. Opublikował m.in. „Umysł przecię z swojego toru nie wybiega”. O poezji medytacyjnej Daniela Naborowskiego (Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, 1998, ss. 146), Poezja Jana Gawińskiego i kultura drugiej połowy XVII wieku (Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2005, ss. 418)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dorota Stawarska - ur.29.09.1987 r. rozpoczęła naukę gry na fortepianie w wieku 8 lat. Jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina  w Warszawie w klasie fortepianu prof. Edwarda Wolanina, a także absolwentką klasy klawesynu prof. Władysława Kłosiewicza. W 2004 r. otrzymała wyróżnienie na VIII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Ludwika Stefańskiego i Haliny Czerny-Stefańskiej w Płocku oraz Nagrodę Specjalną Elżbiety Stefańskiej za najlepsze wykonanie utworu J.S. Bacha. W 2005 r. zdobyła II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym "Olimpo Musicale" w Kownie (Litwa). Była stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci oraz Centrum Myśli Jana Pawła II. Brała udział w wielu Międzynarodowych Kursach Mistrzowskich w klasie fortepianu prof. B. Kawalli, prof. E. Wolanina, prof. P. Gililova i prof. V. Nosiny. Grała z orkiestrą pod batutą Łukasza Borowicza,  solo występowała w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Towarzystwie Im. F. Chopina w Warszawie, z koncertami bachowskimi w WTM im. S. Moniuszki oraz w ramach "Warszawskich Spotkań Muzycznych" w Sali koncertowej AMFC w Warszawie, a także w lipcu 2008 na uroczystym otwarciu Traktu Królewskiego w Warszawie w ramach „Spaceru z Panią Prezydent po Krakowskim Przedmieściu”, w listopadzie 2008 dała koncert dla Polonii na Ukrainie. Jako akompaniator i pianista-korepetytor współpracowała także z chórem Komendy Stołecznej Policji oraz w klasach śpiewu prof. Niemirowicza, prof. Knetiga i dyrygentury chóralnej prof. Zimaka, prof. Kusiela-Moroza i prof. Marchwickiej. W 2011 roku podjęła drugi kierunek studiów na Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie kształciła się w klasie klawesynu prof. Elżbiety Stefańskiej. Od października 2012 roku kontynuowała studia klawesynowe na UMFC w Białymstoku u prof. Lilianny Stawarz, a od 2014 roku doskonaliła umiejętności pod okiem prof. Władysława Kłosiewicza. Jako klawesynistka brała udział w sesjach naukowych poświęconych muzyce dawnej i kursach mistrzowskich prof. Skotnickiej (Akademia Muzyczna, Gdańsk), prof. Jorga Halubka (Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst, Stuttgart), Marka Toporowskiego (Akademia Muzyczna, Katowice), Jeremiego Josepha (Wiedeń), Georga Hoosa (Wiedeń), prof. Gordona Murray’a (Universitat fur Musik und Darstellende Kunst, Wiedeń), E. Mrowcy (Łódź) i Reinchardta von Nagla (Paryż). Uczestniczyła w maratonie klawesynowym w Krakowie w ramach Dni Bachowskich, od 2012 r. regularnie bierze udział w Forum Muzyki Dawnej organizowanym przez UMFC w Warszawie, a także festiwalu Energa Varmia Musica w Lidzbarku Warmińskim wykonując wielkie dzieła orkiestrowe epoki baroku. W 2013 roku jako finalistka Akademickiego Konkursu Klawesynowego w Poznaniu otrzymała nagrodę Akademii Muzycznej im. K. i G. Bacewiczów w Łodzi w postaci solowego recitalu klawesynowego. Od tego czasu regularnie koncertuje w wielu miastach Polski i zagranicą. W 2014 roku otrzymała prestiżową Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie muzyki. W 2015 roku wraz ze współtworzonym przez siebie zespołem Okulnikus Ensamble otrzymała także II nagrodę na Konkursie Zespołów Muzyki Dawnej w Poznaniu. Od 2016 r. współpracuje z Muzeum Pałacu w Wilanowie przybliżając muzykę klawesynową szerszej publiczności. Jako solistka uczestniczyła również w prawykonaniu dzieła wybitnego, współczesnego kompozytora – Piotra Tabakiernika na Festiwalu Tradycji i Awangardy Muzycznej „Kody” w Lublinie w maju 2017 r., które w 2018 roku zostało wyróżnione nagrodą Gazety Wyborczej „Strzały 2018” jako najciekawsze wydarzenie artystyczne. W 2018 r. jako jedna z 10 klawesynistów przygotowujących się do Konkursu Bachowskiego została wybrana do prezentacji swoich umiejętności na Kursie Mistrzowskim w Lipsku u prof. Andreasa Staier’a. Od 2019 roku współpracuje z Warszawską Operą Kameralną, gdzie debiutowała w podwójnej roli klawesynistki i aktorki w Weselu Figara W.A. Mozarta pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego, w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza. W tym samym roku jej praca artystyczna została nagrodzona stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”, co pozwoliło jej na zamówienie kopii koncertowego instrumentu historycznego u wybitnego budowniczego klawesynów Christiana Fuchsa. W lipcu 2019 roku dała solowy recital klawesynowy, a także wraz z zespołem zaprezentowała m.in. dzieła z Tabulatury Jana z Lublina na Czarnoleskim Festiwalu Sztuk w Muzeum J. Kochanowskiego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Radosław Sobczak - urodził się w  1981 roku w Piszu, tam też rozpoczął naukę gry na fortepianie w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia u Pani Ewy Sulewskiej. Następnie przez pięć lat kształcił się w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im.F. Chopina w Olsztynie pod kierunkiem Ilony Dworeckiej – Staszewskiej. Dyplom oraz maturę uzyskał w Liceum Muzycznym im. Karol Szymanowskiego w Warszawie u prof. Bronisałwy Kawalla w 2000 roku.  W roku 2006 ukończył  studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie fortepianu prof. Edwarda Wolanina, oraz kameralistyki prof.Macieja Paderewskiego. Uzupełnił studia muzyczne u prof. Victora Macarova. Jest laureatem II nagrody I Europejskiego Konkursu Pianistycznego „Halina Czerny- Stefanska in memoriam” w Poznaniu (2008). Został wyróżniony podczas XIV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznego im. F Chopina w Warszawie w 2000 roku, otrzymując tytuł „Najlepszego Polaka Konkursu” oraz wiele nagród pozaregulaminowych; m. in. Fortepian Yamaha od Fundacji prof. Reginy Smędzianki oraz stypendium Fundacji „ Crescendum est Polonia”. Występował w wielu polskich filharmoniach, brał udział w licznych festiwalach polskich jak i zagranicznych, takich jak : Chopin Festival „Settimane Musica li Bresciane-Genio e malinconia” we Włoszech, Piano Festival w Kitzingen (Niemcy) , Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku i Festiwal Muzyki Polskiej w Gyor ( Węgry). W 2002 roku zagrał siedem recitali w Chinach na zaproszenie Shanghai Concert Hall. Wystąpił w 2003 roku w koncercie dla parlamentarzystów europejskich w Strasburgu z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej. W grudniu 2007 uczestniczył w gali sylwestrowej w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Jest pierwszym polskim pianistą , który wystąpił w Maskacie( Oman) na zaproszenie Ambasady Polskiej w Rijadzie, koncert odbył się w hotelu Crowne Plaza w 2010 r. Rok później jego wykonanie I koncertu fortepianowego Czajkowskiego z Inkorean Symphony Orchestra w Pusan Art Centre zostało zarejestrowane na płycie CD. Poza Polską koncertował w takich krajach jak ; Niemcy, Francja, Hiszpania, Czechy, Włochy, Rosja, Szwajcaria, Ukraina, Izrael, Palestyna , Arabia Saudyjska, Australia, Korea, Chiny i USA. W roku 2013 ukazała się jego płyta CD z  trzema sonatami Beethovena, następna „The Spirit„ z utworami różnych kompozytorów zarejestrowanymi podczas recitali, obie wydane przez Fundacje „Cultura Animi”. W czerwcu 2018 roku we współpracy z wytwórnią DUX wydał dwie solowe płyty CD z muzyką polską ; pierwsza z solowymi utworami Ignacego Jana Paderewskiego, druga z kompozycjami Karola Szymanowskiego. W tym samym roku, Senat Rzeczypospolitej Polskiej we współpracy z Polskim Radiem umieścił jego nagranie Sonaty Paderewskiego w swoim projekcie ; Płyta CD - Senat RP w stulecie odzyskania niepodległości. Również w 2018 roku nagrał dla wytwórni DUX komplet etiud fortepianowych Marcina Tadeusza Łukaszewskiego, jest to światowa premiera fonograficzna. Jest członkiem Towarzystwa Muzycznego  im. Teodora Leszetyckiego w Warszawie.  W latach 2010-2012 był Profesorem na Chopin- Keimyung University w Daegu, w Korei. Płd. W latach 2012 - 2018 był wykładowcą  na Uniwersytecie Muzycznym im . F. Chopina w Warszawie, a od 2012 roku również pedagogiem fortepianu w Zespole Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego Nr 4 w Warszawie. Od 2018 roku jest Profesorem wizytującym w Sichuan Normal University w Chengdu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Polish Violin Duo tworzą skrzypkowie Marta Gidaszewska oraz Robert Łaguniak. Zespół powstał w 2014 roku. Swoje początki miał w Poznańskiej Ogólno- kształcącej Szkole Muzycznej II st. im M. Karłowicza w klasie dr Kariny Gidaszewskiej. Obecnie Marta jest studentką Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie skrzypiec prof. Bartosza Bryły, natomiast Robert jest studentem Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie skrzypiec dr hab. Kariny Gidaszewskiej. Marta i Robert od lat biorą udział w Międzynarodowych i Ogólnopolskich Konkursach skrzypcowych oraz kameralnych zdobywając zawsze czołowe lokaty. Na swoim koncie mają ponad 180 nagród m.in. na konkursach w Japonii, USA, Serbii, Danii, Grecji, Szwecji, Anglii, Francji, Włoszech, Bośni i Hercegowinie, Niemczech, Polsce. Jako duet prowadzą ożywioną działalność koncertową. Występowali m.in. w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Lubelskiej, Filharmonii Podkarpackiej w Rzeszowie, Filharmonii Poznańskiej, czy w Chinach podczas Międzynarodowej Gali w Pekinie, gdzie inaugurowali uroczyste otwarcie nowego połączenia lotniczego z Warszawy do Pekinu. Występowali także z orkiestrami, np. z Filharmonią Kameralną im. W. Lutosławskiego w Łomży, czy Orkiestrą „Poznańskie Smyczki”. Wspólnie brali udział w wielu Ogólnopolskich i Międzynarodowych Konkursach. Wśród ich najważniejszych osiągnięć można wyróżnić takie jak I nagroda i 6 nagród specjalnych na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w Rzeszowie (2019) oraz I nagroda na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych im. A. Rubinsteina w Niemczech (2019). Ponadto są zwycięzcami Międzynarodowego Konkursu Muzycznego „Concert Tours to China” w Danii (2020), zdobywcami I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „OPUS 2020” w Krakowie, I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „The Muse” w Grecji (2020), III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych AEMC we Włoszech (2020), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Serbii (2015), Grand Prix na Turnieju Kameralnym w Trzech Odsłonach w Bydgoszczy (2015), I nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych w Łodzi (2015), II nagrody na Warszawskim Forum Kameralnym (2015), Tytułu Vicemistrza na Międzynarodowym Turnieju Mistrzów w Bydgoszczy (2015), I nagrody na Turnieju Kameralnym w Trzech Odsłonach w Bydgoszczy (2014). Zespół nagrywa programy radiowe i telewizyjne. Wspólnie brali udział m.in. w programie „Scena Klasyczna” w telewizji TVP Kultura. Duet ma w swoim repertuarze utwory z epoki baroku, klasycyzmu, romantyzmu i XX wieku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zespół powstał w 1990 roku z inicjatywy Agaty Sapiechy i pod jej kierownictwem gra od początku istnienia. Wykonuje muzykę instrumentalną i wokalno-instrumentalną od wczesnego baroku po klasycyzm, kameralną i orkiestrową, jako orkiestra barokowa lub klasyczna – w zależności od repertuaru. Grupę Członków Założycieli, stanowią: Agata Sapiecha, Maria Dudzik, Lilianna Stawarz i Marcin Zalewski, a także Małgorzata Wojciechowska i Andrzej Syty.

IL Tempo współpracuje z wybitnymi polskimi i zagranicznymi artystami wykonującymi muzykę dawną zgodnie z założeniami epoki i na instrumentach historycznych. Szczególnym owocem tej współpracy są regularne występy i nagrania z udziałem Simona Standage’a, a także wokalistów – Olgi Pasiecznik, Marty Boberskiej, Anny Mikołajczyk, Iwony Leśniowskiej, Anny Radziejewskiej, Jamesa Oxleya, Kaia Wessela, Artura Stefanowicza, Piotra Olecha, Dirka Snellingsa (do r. 2012), Petera Harveya i Jana Van Elsackera. Od wielu lat zespół i orkiestra IL Tempo współpracuje także z Chórem Uniwersytetu Warszawskiego „Collegium Musicum” pod dyrekcją Andrzeja Borzyma oraz zaprasza do współpracy absolwentów Międzywydziałowego Zakładu Muzyki Dawnej UMFC.

Ważne miejsce w repertuarze zespołu zajmuje zarówno muzyka polska, jak i zabytki muzyczne zachowane w polskich bibliotekach. W doborze repertuaru Il Tempo oraz sposobie jego wykonywania znaczącą rolę spełniają muzykolodzy – Ewa Obniska, Barbara Przybyszewska-Jarmińska, Alina Żórawska, Iwona Januszkiewicz-Rębowska, Piotr Maculewicz, Szymon Paczkowski, Aleksandra Patalas, Justyna Szombara, Piotr Wilk. Owocem tej współpracy są interesujące prawykonania, m.in. koncertów religijnych i motetów Givanniego Battisty Coccioli, większości utworów Kaspara Förstera młodszego, symfonii ze zbiorów Jasnej Góry, Stabat Mater Józefa Zeidlera, serenaty La Liberalità di Numa Pompilio Giovanniego Alberta Ristoriego. Zespół współpracuje także z tancerzami, prezentując programy łączące muzykę i taniec historyczny.

Il Tempo występował w Europie, USA, Kanadzie w ramach znaczących festiwali muzycznych, takich jak: Festiwal Flandryjski w Brugii, Europalia, Lamèque, Festiwal Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim, a także w cyklu Euroradia zatytułowanym Muzyczne stolice Europy, oraz światowych konferencji muzykologicznych. Członkowie zespołu mieli zaszczyt występować na zaproszenie Ambasadora Brytyjskiego przed Jej Wysokością Królową Elżbietą II podczas Jej wizyty w Warszawie, a także przed Jej Wysokością Królową Zofią i Królem Juanem Carlosem. IL Tempo od lat uczestniczy w koncertach i nagraniach Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie, współpracował przez 20 lat z Międzywydziałowym Studium, a od 2014 Zakładem Muzyki Dawnej w UMFC, wciąż poszerzając swój repertuar.

Zespół ma w swoim dorobku liczne nagrania fonograficzne (radiowe i płytowe), telewizyjne, a także transmisje radiowe (w tym w ramach EBU).

Nazwa Il Tempo nie wywodzi się z tradycji historycznej, jak to często ma miejsce wśród zespołów muzyki dawnej. Każde ze znaczeń tego włoskiego wieloznacznego słowa – czas, pora, chwila, takt, pogoda – wiąże się z ideą i charakterem działalności zespołu.

W roku jubileuszu 25-lecia (rozpoczętym udziałem w programie Radiowej Dwójki Five o’clock ) IL Tempo prezentował repertuar wykonywany przed laty i ten najnowszy. W ramach koncertu 19 kwietnia 2015 zespół wykonał dzieła składające się na program Sacrum i wirtuozeria w muzyce Seicento, w tym przygotowywane do planowanego nagrania sonat Aldebranda Subissatiego – wirtuoza i kompozytora warszawskiego dworu Wazów.

Rok 2020 przyniósł Jubileusz 30-lecia IL Tempo. Najnowsze plany Zespołu, Orkiestry, także we współpracy z chórem Ars Chori – to realizacja koncertów i nagrań prezentujących i promujących muzykę wykonywaną i tworzoną w Polsce pod patronatem polskich Wazów, wciąż odkrywaną i będącą przedmiotem badań wybitnych polskich muzykologów. Wszak zespół dokonuje prawykonań wielu nowo odkrywanych i identyfikowanych utworów, biorąc jednocześnie udział w programach edukacyjnych dotyczących ich artystycznego przekazu.

Obecnie grupę muzyków stanowiącą trzon Zespołu tworzą: Agata Sapiecha i Judyta Tupczyńska – skrzypce, Małgorzata Wojciechowska – flet traverso, Tomasz Dobrzański – flet podłużny, Małgorzata Muzyka-Gołogórska – altówka, Marcin Zalewski – viola da gamba, Marco Vitale – klawesyn, pozytyw; Henryk Kasperczak – lutnia, teorba, oraz gościnnie: Teresa Kamińska, Tomasz Pokrzywiński – wiolonczela; Justyna Rekść-Raubo – wiolonczela, viola da gamba; Anna Urszula Kucharska, Patrycja Domagalska-Kałuża – klawesyn, pozytyw; Anna Wiktoria Swoboda, Wim Maeseele – lutnia, teorba, gitara.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marcin Zgliński - historyk sztuki, absolwent Instytutu Historii Sztuki PAN, gdzie doktoryzował się i gdzie kieruje Zakładem Badań Podstawowych Historii Sztuki oraz pełni funkcję redaktora naczelnego Katalogu Zabytków Sztuki w Polsce. Jednocześnie nieprzerwanie od 1996 r. wykłada na Akademii Sztuki Pięknych w Warszawie. Zajmuje się badaniami nad sztuką nowożytną oraz XX w., zwłaszcza na ziemiach wschodnich dawnej Rzeczypospolitej. Od 1994 r. bierze udział w badaniach terenowych dokumentacji i inwentaryzacji kościołów oraz klasztorów na terenie Białorusi, a także Litwy i Ukrainy, za co w 2015 r. odznaczony został odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”. Zajmuje się także problematyką szeroko pojętej ikonografii muzycznej oraz związków muzyki i sztuk plastycznych, zwłaszcza zaś problematyką historycznych prospektów organowych. Za książkę „Nowożytny prospekt organowy i jego twórcy” otrzymał Nagrodę im. ks. prof. Stanisława Janusza Pasierba. Od czternastego roku życia jest kolekcjonerem

nagrań płytowych, zgromadził zbiór kilkudziesięciu tysięcy płyt kompaktowych i winylowych. Począwszy od 2011 r. jest regularnie gościem audycji "Duża czarna"

w Programie 2 Polskiego Radia, skierowanej do miłośników nagrań z czarnych płyt winylowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marek Toporowski - klawesynista i organista, kameralista i dyrygent - jest niewątpliwie jednym z najbardziej rozpoznawalnych wykonawców nurtu historycznego w Polsce. Koncertuje również na klawikordzie i historycznych fortepianach. W roku 1991 utworzył specjalizujący się w historycznym wykonawstwie zespół Concerto Polacco. Zainicjował w Warszawie regularny cykl koncertów muzyki oratoryjnej wykonywanej zgodnie z historyczną praktyką wykonawczą, w ramach którego po raz pierwszy w Polsce wykonano na historycznych instrumentach takie arcydzieła jak m.in. Mszę h-moll Bacha. Również wiele utworów muzyki staropolskiej zostało po raz pierwszy wykonanych bądź nagranych pod batutą Marka Toporowskiego. Koncertuje w Polsce i za granicą, dokonał kilkudziesięciu nagrań płytowych w Polsce, Niemczech i we Francji. Dokonał pierwszej rejestracji fonograficznej muzyki klawesynowej Charlesa Nobleta oraz licznych rejestracji historycznych organów w Niemczech m.in. w serii „Organy Dolnych Łużyc”. Wielokrotnie otrzymywał nagrodę Fryderyka. Jest laureatem I nagrody I Ogólnopolskiego Konkursu Klawesynowego im. Wandy Landowskiej w Krakowie (1985). Studia ukończył w Akademii Muzycznej w Warszawie (organy - Józef Serafin, klawesyn - Leszek Kędracki). Następnie doskonalił swe umiejętności we Francji (Strasbourg), Niemczech (Saarbrücken), i Holandii (Amsterdam) pracując pod kierunkiem Aline Zylberajch i Boba van Asperena (klawesyn) oraz Daniela Rotha (organy). Otrzymał Pierwsze Nagrody  Konserwatorium w Strasbourgu w dziedzinie organów i klawesynu oraz Dyplom Koncertowy Musikhochschule des Saarlandes (organy).  Jego działalność dydaktyczna przez wiele lat (od 1991 r.) związana była z Akademią Muzyczną w Katowicach. W uczelni tej stworzył pierwszą na Górnym Śląsku klasę klawesynu, następnie orkiestrę barokową i  Katedrę Klawesynu i Historycznych Praktyk Wykonawczych, którą kierował w latach 2012-2015. Od 2016 roku związany jest  również z Akademią Muzyczną w Krakowie. Jest częstym wykładowcą kursów mistrzowskich. Przez 20 lat współorganizował letnią Akademię Organową w Koszalinie. Kolekcjonuje historyczne instrumenty klawiszowe, zbiór eksponowany jest w zabrzańskim „Fortepianarium”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zespół "Sobótka z Czarnolasu - Działalność artystyczną zespół rozpoczął w 2003 r. Kierownikiem zespołu jest Pani Stanisława Baran, oprawę muzyczną przygotowuje Pan Krzysztof Maślanek - akordeonista. Zespół liczy 12 osób, który prezentuje lokalny repertuar śpiewaczy i obrzędowy - śpiewają z towarzyszeniem instrumentów oraz a capella. Zespół uczestniczy w różnego rodzaju wydarzeniach lokalnych i w Przeglądach Folkloru w czasie Dni Kolbergowskich w Przysusze, w Przeglądzie "Powiśle" w Lipsku, na Festiwalu Folkloru im. J. Myszki w Iłży. Grupa męska zespołu uczestniczyła w Ogólnopolskim Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych w Kazimierzu nad Wisłą. Występowali gościnnie także w Parlamencie Europejskim w Brukseli. Szczycą się Nagrodą Marszałka Województwa Mazowieckiego jak również Nagrodą im. J. Kochanowskiego w dziedzinie Folkloru i Sztuki Ludowej przyznanej w 2011 r. przez Stowarzyszenie Miłośników Poezji J. Kochanowskiego "Renesans".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zespół ludowy z Mierziączki - śpiewa pieśni ludowe, obrzędowe, pastorałki, ballady już od 2009 r. czerpiąc w pełni świadomie z tradycyjnego przekazu pokoleń m. in. poprzez śpiewanie lokalną gwarą. W pieśniach tych przewijają się treści o pracy, miłości, sieroctwie, rozpaczy.  Zespół w 2011 i 2015 r. uczestniczył w Ogólnopolskim Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych w Kazimierzu nad Wisłą, jednocześnie jest Laureatem Przeglądu "Powiśle" 2010 i 2019 r. Dwukrotnie laureaci Mazowieckiego Przeglądu Folkloru w czasie Dni Kolbergowskich w Przysusze. Kierownikiem zespołu jest Jadwiga Skoczylas, która w 2018 r. otrzymała nagrodę im. J. Kochanowskiego w dziedzinie Folkloru i Sztuki Ludowej przyznanej przez Stowarzyszenie Poezji J. Kochanowskiego "Renesans".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Julia Łozowska - urodziła się w 2001 roku w Warszawie. Ukończyła z wyróżnieniem Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II st. im. Zenona Brzewskiego w Warszawie, a obecnie studiuje na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Joanny Ławrynowicz-Just. Zdobyła nagrody na wielu konkursach m.in. Grand Prix, I miejsce oraz nagrodę specjalną dla indywidualności turnieju na XXII Ogólnopolskim Turnieju Pianistycznym im. H. Czerny-Stefańskiej (Żagań, 2017), I miejsce na XX Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym (Konin, 2018), I miejsce na XII Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim (Narva – Estonia, 2018), I miejsce i nagrodę za najlepsze wykonanie utworu Chopina na Konkursie „Laur Chopina” (Wielkij Novgorod - Rosja, 2017), I miejsce na XIII Ogólnopolskim Festiwalu Pianistycznym „Chopinowskie Interpretacje Młodych” (Konin-Żychlin, 2016), II nagrodę na IV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Ville de Gagny (Francja, 2019), II miejsce na VIII Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim (Budapeszt – Węgry 2018), II nagrodę na VI Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim dla Dzieci (Jelenia Góra, 2014). Jest laureatką „Estrady Młodych” 52. Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku. Obecnie zakwalifikowała się do XVIII Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego w Warszawie. Koncertowała w Filharmonii Narodowej, Filharmonii Bałtyckiej, Filharmonii Dolnośląskiej, Europejskim Centrum Muzyki K. Pendereckiego w Lusławicach, Belwederze, w Studio Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, na Zamku Królewskim w Warszawie, w NOSPR w Katowicach, w ramach cyklu „Młode talenty” w Muzeum Fryderyka Chopina
w Warszawie, a także w Hiszpanii, Niemczech i Austrii. W 2018 r. wystąpiła jako najmłodsza pianistka podczas Koncertów Chopinowskich  w Łazienkach Królewskich. Wystąpiła także w Pałacu Prezydenckim dla Pani Prezydentowej Agaty Kornhauser-Dudy oraz Pani Wiceprezydentowej Stanów Zjednoczonych Karen Pence. Jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Młoda Polska, osiągnięcia artystyczne), Prezesa Rady Ministrów, Centrum Edukacji Artystycznej, Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci, Fundacji im. J. Elsnera oraz The Concert Artists’ Promotion Trust. W 2019 roku otrzymała Główną Nagrodę Stypendium Artystycznego im. Franciszka Wybrańczyka Fundacji Sinfonia Varsovia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Andrzej Jagodziński - artysta wszechstronny; waltornista z wykształcenia, pianista jazzowy, akordeonista, kompozytor, aranżer i pedagog. Karierę jazzową rozpoczął zdobyciem głównych nagród – indywidualnej i zespołowej na festiwalu ‚Złota Tarka’ w 1979 roku. Do dzisiaj dzięki swojej wyjątkowej umiejętności wtopienia się w brzmienie i konwencje danego zespołu gra w różnych stylistycznie formacjach, zawsze z elitą polskiego jazzu: Old Timers, Swing Session, Quintessence, String Connection, Kwartet Janusza Muniaka, Kwartet Tomasza Szukalskiego, Polish All Stars Jarosława Śmietany, formacje Jana „Ptaszyna” Wróblewskiego. W swej dotychczasowej karierze koncertował niemal na całym świecie biorąc udział między innymi w Jazz Yatra – Bombay, Ost-West Nurnberg, Jazz in Europe-Paris, Skane Festivalen in Malmo, Edinburgh Art Festival, Ankara Music Festival, Leverkusener Jazz Tage, Istanbul International Festival, Ankara Music Festival. Od kiedy w 1993 roku powstało trio firmowane jego nazwiskiem, artysta aranżuje utwory Fryderyka Chopina – autorski pomysł oraz wielki sukces artystyczny i komercyjny (albumy ”Chopin”, „Chopin Once More”, „Les Brillantes”, „Sonata b-moll”), a także muzykę ludową (album „Muzyka Polska”). Od samego początku lider Trio samodzielnie dobiera i aranżuje repertuar na kolejne płyty. Od 2004 wraz z pomysłodawcą projektu Januszem Szromem i Andrzejem Łukasikiem tworzą zespół „Straszni Panowie Trzej”. Formacja ta nagrała dwie płyty, których pierwsza otrzymała status Złotej Płyty. Jako akordeonista udzielał się w wielu projektach, m.in. z Januszem Stroblem, Project Grappelli czy Anetą Łastik. Wielki sukces odniosła współpraca z włoskim pianistą Giovannim Mirabassim i wydanie dwóch płyt: „Giovanni Mirabassi i Andrzej Jagodziński Trio” oraz „C-minor”, która spotkała się z wielkim zainteresowaniem w Japonii. Na swoim koncie ma również wiele dokonań we współpracy z wokalistami, m.in. Anetą Łastik (od występów z nią zaczęło się – występ w ramach ‚Złotej Tarki’ w 1979 r.), Ewą Bem (już 30 lat współpracy), Grażyną Auguścik, Urszulą Dudziak, Agnieszką Wilczyńską, Anną Stankiewicz, Januszem Szromem. Od ponad 20 lat zajmuje się działalnością pedagogiczną. Prowadzi klasę fortepianu, zespoły jazzowe oraz wykłada improwizację jazzową na Wydziale Jazzu w Zespole Państwowych Szkół Muzycznej przy ul. Bednarskiej w Warszawie. W 2005 roku jako jedyny Polak zasiadał w jury I Międzynarodowego Konkursu Pianistów Jazzowych w Moskwie. 20-lecie istnienia swojego Trio świętował prawykonaniem „Koncertu fortepianowego g-moll” z towarzyszeniem trio jazzowego i orkiestry symfonicznej, który artysta skomponował na tę okazję. Premiera utworu w wykonaniu Trio Andrzeja Jagodzińskiego oraz Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Narodowej, a także płyty o tym samym tytule, miała miejsce podczas jubileuszowego koncertu w Filharmonii Narodowej w Warszawie w listopadzie 2013 roku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Agnieszka Wilczyńska fascynuje nie tylko głębią i ciepłem swojego głosu, ale także niezwykłą wrażliwością . W delikatny i krystaliczny głos tej wokalistki możemy zasłuchiwać się w różnorodnych muzycznie projektach. Jej koncertom towarzyszy niepowtarzalny klimat. Artystka uwodzi emocjami i sceniczną osobowością, a każdy koncert z jej udziałem, to absolutna uczta muzyczna. Laureatka nagrody Fryderyk 2016 za płytę „Tutaj mieszkam”-piosenki z premierowymi tekstami Wojciecha Młynarskiego. Laureatka Nagrody Artystycznej Miasta Szczecin 2016 przyznanej w kwietniu 2017. Ma na swoim koncie dwie Złote Płyty- „Pogadaj ze mną”(muz. Włodzimierz Nahorny sł. Wojciech Młynarski), „Krzysztof Komeda” z serii „Wielcy Kompozytorzy Filmowi”. Ambasadorka Szczecina. Stypendystka Ministra Kultury i Sztuki 1998. Absolwentka Średniej Szkoły Muzycznej w Szczecinie. W 1998r. ukończyła z wyróżnieniem studia wokalne na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Wilczyńska współpracuje z czołówką muzyków polskiej sceny jazzowej oraz z wieloma renomowanymi orkiestrami i zespołami m.in.: Orkiestra Kameralna „Auxo”, Atom String Quartet, Toruńska Orkiestra Kameralna, Orkiestra Sinfonia Viva , Orkiestra Filharmonii Narodowej w Warszawie, Polska Filharmonia Narodowa Sopot, Filharmonia Lwowska. . Od ponad 12 lat ściśle współpracuje z Trio Andrzeja Jagodzińskiego. Zdobywczyni wielu nagród. Brała udział w licznych festiwalach jazzowych, a także występowała na wielu prestiżowych scenach w Polsce i na świecie, m.in. w Nowym Jorku Carnegie Hall, Chicago Symphony Center , National Concert Hall na Tajwanie, Białoruskiej Filharmonii Narodowej, Moskiewskiej Filharmonii Narodowej, Filharmonii Lwowskiej. Równolegle z działalnością artystyczną realizuje się z dużym powodzeniem na płaszczyźnie pedagogicznej. Prowadzi warsztaty wokalne dla młodzieży i dorosłych. Od kilku lat współpracuje z fundacją „Przyjaciele”, prowadząc zajęcia z emisji głosu i interpretacji z osobami z dysfunkcjami fizycznymi. Jest często zapraszana jako członek jury na festiwale w całej Polsce. Od 1998 roku, przez kolejnych 9 lat , była wykładowcą śpiewu na Wydziale Jazzu i Muzyki Estradowej w Katowicach. Obecnie pracuje jako wykładowca śpiewu na wydziale jazzowym w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Współpracuje jako konsultant wokalny z polskimi aktorami i wokalistami przygotowując ich do nagrań płytowych ( m. in.Reni Jusis, Piotr Polk, Aleksandra Nieśpielak, spektakl „Sześć i pół kobiety” – Teatr Studio). Była trenerem wokalnym w kilku kolejnych edycji programu „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”. 21 wrześniu 2013 w Teatrze Polskim w Warszawie odbyła się premiera spektaklu muzycznego „Listy na wyczerpanym papierze” w reżyserii Leny Frankiewicz , w którym Agnieszka Wilczyńska zadebiutowała jako aktorka wcielając się w postać wybitnej polskiej poetki Agnieszki Osieckiej . W 2015 roku ukazała się pierwsza solowa płyta Agnieszki Wilczyńskiej „Tutaj mieszkam”. Znajdują się na niej premierowe piosenki z premierowymi tekstami Wojciecha Młynarskiego do muzyki znakomitych polskich kompozytorów : Włodzimierza Nahornego, Andrzeja Jagodzińskiego, Jerzego Dudusia Matuszkiewicza,Włodzimierza Korcza. Aranżacje- Andrzej Jagodziński, Michał Tokaj. Za tę płytę wokalistka została nagrodzona statuetką „Fryderyk 2016”. W kwietniu 2017 Agnieszka Wilczyńska otrzymała prestiżową Nagrodę Artystyczną Miasta Szczecin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sara Dragan ma dwadzieścia lat i urodziła się w Legnicy. Jest jedną z najbardziej obiecujących skrzypaczek swojego pokolenia. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 7 lat pod kierunkiem swoich rodziców, Konrada i Alicji Dragan. Ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną w Legnicy oraz od 2014 roku jest uczennicą prof. Zakhara Brona w jego elitarnej klasie (Meisterklasse Interlaken) w Zakhar Bron Academy w Interlaken (Szwajcaria). Od października 2017 Sara kształci się również w Wyższej Specjalnej Akademii Muzycznej Królowej Sofii w Madrycie, także w klasie prof. Zakhara Brona. Młoda skrzypaczka miała przyjemność długoterminowo grać na instrumentach najwyższej klasy, autorstwa Andrea Guarneri, Jean-Baptiste Vuillaume oraz Nicolo Gagliano. Aktualnie Sara gra na na włoskich skrzypcach Niccolo Amati z 1666 roku, wypożyczonego przez Florian Leonhard Fine Violins w Londynie. Mimo młodego wieku Sara zajęła pierwsze miejsca/ Grand Prix na około 60 konkursach skrzypcowych w Europie, USA i Azji, między innymi jest zwyciężczynią prestiżowego Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im.H.Wieniawskiego i Karola Lipińskiego w Lubline, New York International Artists Association, Novosibirsk International Violin Competition. Zagrała już setki koncertów jako solistka. Miała przyjemność występować solo z takimi orkiestrami jak BVG Orchester Berlin, iPalpiti Soloists (California), Tel Aviv Soloists Ensemble, Narodową Orkiestrą Uzbekistanu, Filharmonią Bohluslava Martinu, RRCMC Moscow, Filharmonią Wrocławską, Filharmonią Sudecką, Fliharmonią Opolską, Filharmonią Warmińsko-Mazurską, Filharmonią Dolnośląską oraz wieloma innymi. Sara zadebiutowała grając z orkiestrą Obertasa Henryka Wieniawskiego w wieku 7 lat, na zakończenie pierwszej klasy.
W wieku 12 lat zagrała I Koncert D-dur Niccolo Paganiniego (z kadencją E.Sauret) oraz Fantazję Carmen F.Waxmana z towarzyszeniem Filharmonii Opolskiej pod dyrekcją Piotra Borkowskiego.
 Mając 15 lat miała swój amerykański debiut, wykonując w Carnegie Hall. (NYC) I Koncert Henryka Wieniawskiego fis-moll oraz Ostatnią Różę Lata W.Ernsta. Jako solistka grała koncerty w Walts Disney Hall of Los Angeles Philharmonic, Filharmonii Berlińskiej,w Rachmaninov Concert Hall w Konserwatorium Czajkowskiego w Moskwie, w auditorium Marcel Landowski w Paryżu, na Zamku Królewskim w Warszawie, w Pałacu na Wodzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie, w Carnegie Hall w Nowym Jorku, większości sal polskich filharmonii oraz koncertowała w całej Europie, Stanach Zjednoczonych i Azji. Sara Dragan występowała podczas wielu prestiżowych festiwali na kuli ziemskiej, między innymi grała na Schlezwig-Holstein Musik Festival,iPalpiti Festival w Los Angeles, BUSAN MARU Festival in South Korea, Summer Mozarteum Academy w Salzburgu, Festiwalu Henryka Wieniawskiego w Szczawnie Zdroju oraz na festiwalu EMANACJE w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. Mimo młodego wieku prowadzi czynną działalność charytatywną. Wielokrotnie grała na balach charytatywnych na rzecz stypendiów dla uzdolnionej młodzieży, na rzecz promocji utalentowanych dzieci w Hof w Niemczech, grała na aukcjach charytatywnych na rzecz dzieci z zespołem Downa. „Sara Dragan jest ogromnie utalentowaną młodą skrzypaczką. W swoim przedziale wiekowym jest ona po prostu zjawiskiem. Dysponuje sporym repertuarem, jest ogromnie muzykalna i kreatywna. […] Sara jest wielce obiecującym talentem.” prof. Jadwiga Kaliszewska , 2009

 

 

 

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W TRAKCIE PANDEMII:

 

1. Wszystkie wydarzenia festiwalowe odbywać się będą na żywo z udziałem publiczności. 

    Jednocześnie koncerty będą nagrywane, a następnie udostępniane w sieci na platformie Youtube. 

2. We wszystkich obiektach, w których odbywać się będą koncerty dostępne będą środki  dezynfekujące.

3. W trakcie koncertów zalecamy zakrycie ust i nosa. 

4. Organizatorzy zapewniają możliwość zachowania wymaganego dystansu podczas koncertu. 

5. Organizacja publiczności dla każdego z obiektów:

  • Dworek - Muzeum J. Kochanowskiego w Czarnolesie - część publiczności będzie mogła słuchać koncertu wewnątrz Dworku, natomiast część publiczności będzie mogła słuchać koncertu w części parkowej, na zewnątrz, w specjalnie do tego wyznaczonych sektorach pod parasolami. Koncerty będą nagłaśniane na część parkową obiektu.

  • Gródek, kościół pw. Świętej Trójcy - publiczność w bezpiecznych odległościach rozmieszczona będzie wewnątrz kościoła. 

  • Zamek w Janowcu - koncert odbywać się będzie na otwartej przestrzeni na dziedzińcu Zamku w Janowcu, tam też w bezpiecznych odległościach rozmieszczona zostanie publiczność.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zespół ludowy z Mierziączki

Edward Wolanin

fortepian

Jerzy Zelnik

aktor

Michał Oleszak

fortepian

Magdalena Skwierczyńska

skrzypce

Natalia Wolanin

fortepian

prof. Dariusz Chemperek

filolog, literaturoznawca

Dorota Stawarska

klawesyn

Radosław Sobczak

fortepian

Julia Łozowska

fortepian

Andrzej Jagodziński

fortepian

Agnieszka Wilczyńska

wokal

Sara Dragan

skrzypce

Marek Toporowski

dawne instrumenty klawiszowe

Zespół "Sobótka"

z Czarnolasu

Polish Violin Duo

Zespół IL TEMPO

Martyna Tarasiewicz

malarstwo

Marcin Zgliński