Jednocześnie wyszliśmy z założenia, że jeżeli mamy wspólnie dążyć do wyżyn sztuki, to nie może to się odbywać w złych warunkach na niesprawnych i rozstrojonych pianinach, czy zaniedbanych fortepianach sprzed kilkudziesięciu lat. Rozwój techniki ma sprzyjać osiąganiu przez nas lepszych wyników, dlatego od początku zadbaliśmy o wysokiej jakości fortepiany koncertowe i pianina, a także o stałą opiekę stroiciela.
Wielu uczestników opisuje atmosferę warsztatów pianistycznych jako "rodzinną", "przyjacielską", "wspierającą", "motywującą". W takim środowisku można wspinać się na wyżyny, można "sięgać gwiazd". Mocno w to wierzymy. Rozwój muzyczny, artystyczny w naszym przekonaniu powinien być niezwykłą podróżą, wspaniałą przygodą, a przede wszystkim radością i wewnętrznym spełnieniem. Nie powinno tu być miejsca na niezdrową rywalizację, na pogoń za byciem lepszym od drugiego... za to powinno być miejsce na spojrzenie w głąb siebie, bez porównywania się z innymi. Choć trudno myśleć w ten sposób na co dzień, to jednak rozwój każdego artysty to sprawa zupełnie indywidualna. Każdy szuka w niej czegoś innego, każdy ma inny cel i marzenia. Dobrze jest podzielić się tymi celami i marzeniami z grupą wspierających osób.
Rozmowy filozoficzne to nieodzowny element warsztatów. W naszym przekonaniu stałe poszerzanie horyzontów myślowych jest dla młodych pianistów prawdziwą studnią twórczych inspiracji. Każdy głos w dyskusji jest ważny, każde spojrzenie na daną sprawę otwiera nowe możliwości. Taka forma rozmów uczestników z wykładowcami, z artystami skłania do refleksji nad rzeczami i sprawami nad którymi do tej pory się nie zastanawialiśmy. Podejmujemy tematy dotyczące m. in. muzyki, sztuki, prawdy, piękna podpierając się dziełami najwybitniejszych filozofów i pisarzy.
Od początku powstania Mistrzowskich Warsztatów Pianistycznych w Czarnolesie zależy nam na zapewnieniu uczestnikom jak najlepszych warunków do pracy, nauki i twórczości. Dlatego też rokrocznie do Czarnolasu sprowadzamy nowe fortepiany i pianina, które podczas warsztatów są pod stałą opieką wybitnego stroiciela Andrzeja Garbe.
Pan Andrzej Garbe współpracował z wieloma wybitnymi artystami ze świata jazzu i muzyki klasycznej, stroi fortepiany na największych festiwalach muzycznych w Polsce m.in. "Chopin i Jego Europa", "Letni Festiwal im. J. Waldorffa w Radziejowicach", przygotowywał również instrumenty na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina. Od 2020 r. współpracujemy z firmą Silesia Music Center, która użycza nam fortepiany firmy Fazioli i Kawai, a także pianina firmy Kawai - instrumenty na najwyższym poziomie dające możliwość kreatywnej pracy nad techniką i dźwiękiem. Daje to wiele radości i satysfakcji z wyraźnie słyszalnych własnych postępów.
Lekcje wspólne to szczególna okazja do sprawdzenia na scenie tego, co uczestnicy nauczyli się podczas zajęć indywidualnych. Jeszcze przed publicznym występem na koncercie uczestników każdy może zagrać swój program, który następnie jest omawiany przez wykładowców warsztatów pianistycznych oraz przez samych uczestników.
Piotr Wilczyński - Tancerz, instruktor tańca, choreograf, trener par sportowych, tancerz w formule Pro-Am. Przygodę z tańcem rozpoczął w 1994 roku w warszawskim klubie Stodoła. Szkolił się pod okiem najlepszych trenerów i nauczycieli (m.in. Roman i Monika Pawelec, Tomasz Reindl, Joanna Dąbrowska, Adam Król, Robert Wota, Iwona Pavlovic) oraz wielokrotnie uczestniczył w szkoleniach i międzynarodowych kongresach tanecznych. Tancerz międzynarodowej klasy mistrzowskiej „S”. Uczestnik dużych wydarzeń typu Sylwester z Jedynką, 50-lecie TVP, „Jaka to melodia?”. Choreograf musicalu „My Fair Lady”, wystawionym w warszawskiej Sali Kongresowej w lutym 2014r. Współtwórca artystyczny corocznych seminariów Mary Kay, na których, wraz z zespołem tancerzy, przedstawia tematyczne, autorskie choreografie. Również od 2014r. bierze udział w turniejach Pro-Am, których formuła opiera się na tańcu zawodowego tancerza ze szkolonym przez niego amatorem/amatorką.
Dodatkowo postawiliśmy na kameralne grono uczestników, by każdy miał wystarczającą ilość czasu na ćwiczenie, odpoczynek, a także na wzajemne poznanie się.
Wiedząc z doświadczenia, że rozwój pianisty to nie tylko wielogodzinne ćwiczenie na instrumencie, ale także poszerzanie swojej wiedzy i horyzontów o inne dziedziny sztuki w programie warsztatów zawarliśmy warsztaty tańca towarzyskiego, warsztaty klawesynowe, udział w wystawach malarskich i wycieczkach historycznych związanych m .in. z Janem Kochanowskim.
Dorota Stawarska - rozpoczęła naukę gry na fortepianie w wieku 8 lat. Jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Edwarda Wolanina, a także absolwentką klasy klawesynu prof. Władysława Kłosiewicza. W 2004 r. otrzymała wyróżnienie na VIII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Ludwika Stefańskiego i Haliny Czerny-Stefańskiej w Płocku oraz Nagrodę Specjalną Elżbiety Stefańskiej za najlepsze wykonanie utworu J.S. Bacha. W 2005 r. zdobyła II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym "Olimpo Musicale" w Kownie (Litwa). Była stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci oraz Centrum Myśli Jana Pawła II. Brała udział w wielu Międzynarodowych Kursach Mistrzowskich w klasie fortepianu prof. B. Kawalli, prof. E. Wolanina, prof. P. Gililova i prof. V. Nosiny. Grała z orkiestrą pod batutą Łukasza Borowicza, solo występowała w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Towarzystwie Im. F. Chopina w Warszawie, z koncertami bachowskimi w WTM im. S. Moniuszki oraz w ramach "Warszawskich Spotkań Muzycznych" w Sali koncertowej AMFC w Warszawie, a także w lipcu 2008 na uroczystym otwarciu Traktu Królewskiego w Warszawie w ramach „Spaceru z Panią Prezydent po Krakowskim Przedmieściu”, w listopadzie 2008 dała koncert dla Polonii na Ukrainie. Jako akompaniator i pianista-korepetytor współpracowała także z chórem Komendy Stołecznej Policji oraz w klasach śpiewu prof. Niemirowicza, prof. Knetiga i dyrygentury chóralnej prof. Zimaka, prof. Kusiela-Moroza i prof. Marchwickiej. W 2011 roku podjęła drugi kierunek studiów na Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie kształciła się w klasie klawesynu prof. Elżbiety Stefańskiej. Od października 2012 roku kontynuowała studia klawesynowe na UMFC w Białymstoku u prof. Lilianny Stawarz, a od 2014 roku doskonaliła umiejętności pod okiem prof. Władysława Kłosiewicza. Jako klawesynistka brała udział w sesjach naukowych poświęconych muzyce dawnej i kursach mistrzowskich prof. Skotnickiej (Akademia Muzyczna, Gdańsk), prof. Jorga Halubka (Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst, Stuttgart), Marka Toporowskiego (Akademia Muzyczna, Katowice), Jeremiego Josepha (Wiedeń), Georga Hoosa (Wiedeń), prof. Gordona Murray’a (Universitat fur Musik und Darstellende Kunst, Wiedeń), E. Mrowcy (Łódź) i Reinchardta von Nagla (Paryż). Uczestniczyła w maratonie klawesynowym w Krakowie w ramach Dni Bachowskich, od 2012 r. regularnie bierze udział w Forum Muzyki Dawnej organizowanym przez UMFC w Warszawie, a także festiwalu Energa Varmia Musica w Lidzbarku Warmińskim wykonując wielkie dzieła orkiestrowe epoki baroku. W 2013 roku jako finalistka Akademickiego Konkursu Klawesynowego w Poznaniu otrzymała nagrodę Akademii Muzycznej im. K. i G. Bacewiczów w Łodzi w postaci solowego recitalu klawesynowego. Od tego czasu regularnie koncertuje w wielu miastach Polski i zagranicą. W 2014 roku otrzymała prestiżową Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie muzyki. W 2015 roku wraz ze współtworzonym przez siebie zespołem Okulnikus Ensamble otrzymała także II nagrodę na Konkursie Zespołów Muzyki Dawnej w Poznaniu. Od 2016 r. współpracuje z Muzeum Pałacu w Wilanowie przybliżając muzykę klawesynową szerszej publiczności. Jako solistka uczestniczyła również w prawykonaniu dzieła wybitnego, współczesnego kompozytora – Piotra Tabakiernika na Festiwalu Tradycji i Awangardy Muzycznej „Kody” w Lublinie w maju 2017 r., które w 2018 roku zostało wyróżnione nagrodą Gazety Wyborczej „Strzały 2018” jako najciekawsze wydarzenie artystyczne. W 2018 r. jako jedna z 10 klawesynistów przygotowujących się do Konkursu Bachowskiego została wybrana do prezentacji swoich umiejętności na Kursie Mistrzowskim w Lipsku u prof. Andreasa Staier’a. Od 2019 roku współpracuje z Warszawską Operą Kameralną, gdzie debiutowała w podwójnej roli klawesynistki i aktorki w Weselu Figara W.A. Mozarta pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego, w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza. W tym samym roku jej praca artystyczna została nagrodzona stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”, co pozwoliło jej na zamówienie kopii koncertowego instrumentu historycznego u wybitnego budowniczego klawesynów Christiana Fuchsa. W lipcu 2019 roku dała solowy recital klawesynowy, a także wraz z zespołem zaprezentowała m.in. dzieła z Tabulatury Jana z Lublina na Czarnoleskim Festiwalu Sztuk w Muzeum J. Kochanowskiego.
Studentka ostatniego roku studiów „Coaching i doradztwo filozoficzne” na Uniwersytecie Zielonogórskim oraz studentka drugiego roku studiów magisterskich Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie fortepianu prof. Alicji Palety-Bugaj. Pełna energii i pomysłów wizjonerka o wielkiej pasji rozwoju osobistego i wpierania w rozwoju innych. Z zamiłowania i wyboru filozof i muzyk co znakomicie pomaga jej w pracy z artystami w: opanowaniu tremy, technikach relaksacyjnych oraz coachingu.
Urodził się w 1981 roku w Piszu. W roku 2006 ukończył studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie fortepianu prof. Edwarda Wolanina, oraz kameralistyki prof.Macieja Paderewskiego. Uzupełnił studia muzyczne u prof. Victora Macarova. Jest laureatem II nagrody I Europejskiego Konkursu Pianistycznego „Halina Czerny- Stefanska in memoriam” w Poznaniu (2008). Został wyróżniony podczas XIV Miedzynarodowym Konkursie Pianistycznego im. F Chopina w Warszawie w 2000 roku, otrzymując tytuł „Najlepszego Polaka Konkursu” oraz wiele nagród pozaregulaminowych; m. in. Fortepian Yamaha od Fundacji prof. Reginy Smedzianki oraz stypendium Fundacji „ Crescendum est Polonia”. Występował w wielu polskich filharmoniach, brał udział w licznych festiwalach polskich jak i zagranicznych, takich jak : Chopin Festival „Settimane Musica li Bresciane-Genio e malinconia” we Włoszech, Piano Festival w Kitzingen (Niemcy) , Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku i Festiwal Muzyki Polskiej w Gyor ( Wegry), Krakow Piano Summer, Czarnoleski Festiwal Sztuk, Festiwal Beethovenowski w Głogówku, Dni Szymanowskiego w Zakopanem Festiwal, Chopinowski w Antoninie, Paderewski Days in New York.
W 2002 roku zagrał siedem recitali w Chinach na zaproszenie Shanghai Concert Hall. Wystapił w 2003 roku w koncercie dla parlamentarzystów europejskich w Strasburgu z okazji wejścia Polski do Uni Europejskiej. Jest pierwszym polskim pianistą , który wystąpił w Maskacie( Oman) na zaproszenie Ambasady Polskiej w Rijadzie, koncert odbył się w hotelu Crowne Plaza w 2010 r. Poza Polską koncertował w takich krajach jak ; Niemcy, Francja, Hiszpania, Czechy, Włochy, Rosja, Szwajcaria, Ukraina, Izrael, Palestyna , Arabia Saudyjska, Australia, Korea, Chiny i USA. W roku 2013 ukazała się jego płyta CD z trzema sonatami Beethovena, nastepna „The Spirit„ z utworami różnych kompozytorów zarejestrowanymi podczas recitali, obie wydane przez Fundacje „Cultura Animi”. W czerwcu 2018 roku we współpracy z wytwórnią DUX wydał dwie solowe płyty CD z muzyką polską ; pierwsza z solowymi utworami Ignacego Jana Paderewskiego, druga z kompozycjami Karola Szymanowskiego. W tym samym roku, Senat Rzeczypospolitej Polskiej we współpracy z Polskim Radiem umieścił jego nagranie Sonaty Paderewskiego w swoim projekcie ; Płyta CD - Senat RP w stulecie odzyskania niepodległości. Również w 2018 roku nagrał dla wytwórni DUX komplet etiud fortepianowych Marcina Tadeusza Łukaszewskiego, jest to światowa premiera fonograficzna. Dwukrotnie był nominaowany do prestiżowej Nagrody Muzycznej „Fryderyk”- w 2019 za płytę „Paderewski”, w 2020 za płytę „Łukaszewski”. W listopadzie 2019 r. wykonał pamiętny recital w Lincoln Center w Nowym Jorku ( Bruno Walter Auditorium) z sonatami Paderewskigo i Szymanowkiego. Obecnie jest w trakcie realizacji projektu nagrania - „Misterium Muzyczne” kompozytora – Piotra Pietkiewicza, w skład którego wchodzą trzy odrębne cykle fortepianowe - „Monologia”, „Świat Grawitonów” i „Epifonia”. Jest członkiem Towarzystwa Muzycznego im. Teodora Leszetyckiego w Warszawie. W latach 2010-2012 był Profesorem na Chopin- Keimyung University w Daegu, w Korei. Płd. W latach 2012 - 2018 był wykładowcą na Uniwersytecie Muzycznym im . F. Chopina w Warszawie, a od 2012 roku również pedagogiem fortepianu w Zespole Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego Nr 4 w Warszawie. Od 2018 roku współpracuje z Chengdu extraordinary music company w Chinach.
Edward Wolanin w wieku 5 lat rozpoczął naukę gry na fortepianie u Urszuli Hop. Następnie, w Rzeszowie ukończył średnią szkołę muzyczną w klasie Krystyny Matheis-Domaszowskiej. Jako najmłodszy w historii uczelni student, w wieku 15 lat rozpoczął naukę w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Studiował pod kierunkiem prof. Jana Ekiera, prof. Bronisławy Kawalli, a w klasie kameralistyki u prof. Jerzego Marchwińskiego. Po uzyskaniu dyplomu kontynuował naukę na Studium Podyplomowym u prof. Jana Ekiera. Edward Wolanin odniósł wiele sukcesów na konkursach krajowych i zagranicznych. Jeszcze w trakcie studiów został laureatem konkursów na stypendia artystyczne im. F. Chopina oraz Estrady Młodych na Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku (1984). W XI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. F. Chopina w Warszawie, jako członek polskiej ekipy, otrzymał nagrodę dla najlepszego polskiego pianisty, który nie przeszedł do III-go etapu. Trzy tygodnie po warszawskim konkursie zdobył II nagrodę na III Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w Palma de Mallorca (1985). Kilka lat później (1989) został laureatem I nagrody na III Europejskim Konkursie Chopinowskim w Darmstadt, otrzymując także szereg nagród specjalnych za najlepsze wykonanie etiud, nokturnów, polonezów i mazurków. Repertuar koncertowy pianisty obejmuje dzieła kompozytorów wszystkich epok – od Domenico Scarlattiego do twórców muzyki współczesnej – szczególnie Romualda Twardowskiego. Jako solista występował z wieloma orkiestrami, m.in. Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie, Concerto Avenna Andrzeja Mysińskiego, NOSPR w Katowicach, grając pod batutą wielu wybitnych dyrygentów, m.in. Bogusława Madeya, Jerzego Maksymiuka, Tadeusza Strugały, Antoniego Wita, Tadeusza Wojciechowskiego i Marka Pijarowskiego. Pianista bardzo chętnie koncertuje także jako kameralista, współpracując z wybitnymi artystami, jak Jerzy Artysz, Tomasz Strahl, Krzysztof i Kuba Jakowiczowie, Koncertował w wielu krajach Europy, w takich ośrodkach kulturalnych, jak Paryż, Londyn, Wiedeń (Bösendorfer-Saal), Rotterdam, Berlin (Charlottenburg, Schauspielhaus), Praga, Moskwa, a także w Japonii, Chinach, Iraku, Jordanii, Tunezji, Kuwejcie, Nigerii, Meksyku i USA. Brał udział w renomowanych Festiwalach Muzycznych: w Dusznikach-Zdroju, Słupsku, Antoninie, Mariańskich Łaźniach, Nohant, a jako kameralista także w Szlezwiku-Holsztynie i Montpellier. Edward Wolanin dokonał wielu nagrań radiowych i telewizyjnych oraz płyt z muzyką solową i kameralną. W latach 2000-2001 ukazały się dwie płyty firmy fonograficznej Dux z utworami F. Chopina. Znalazły się na nich Preludia op. 28, Mazurki op. 30 oraz transkrypcje utworów kameralnych i Allegro de concert op. 46 na fortepian i orkiestrę symfoniczną. W ostatnich latach ukazały się trzy płyty z muzyką Romualda Twardowskiego: Koncert na fortepian i orkiestrę, Mały koncert na fortepian i grupę instrumentów oraz Campane I z cyklu ,,Symfonie dzwonów” na fortepian (Acte Préalable). W 2006 roku ukazały się dwie płyty z muzyką kameralną wydane przez wytwórnię Dux: Sonata d-moll na skrzypce i fortepian op. 24 Józefa Wieniawskiego, nagrana z Patrycją Piekutowską (nominacja do nagrody Fryderyka 2006), oraz 2 cykle pieśni Karola Szymanowskiego Rymy dziecięce op. 49 do słów Kazimiery Iłłakowiczówny i Pieśni księżniczki z baśni op. 31 do słów Zofii Szymanowskiej, nagrane z Anną Mikołajczyk. W 2007 roku ukazały się w Meksyku Sonaty na skrzypce i fortepian Johannesa Brahmsa, nagrane z Eriką Dobosiewicz dla wytwórni fonograficznej Quindecim.W lipcu 2016 roku ukazała się najnowsza płyta artysty " Rzeka EN" z utworami Chopina , Rachmaninowa i Mahlera (DUX).
Wykładowcy
Weź udział
Karta Zgłoszenia:
ZASADY UCZESTNICTWA
Udział w warsztatach:
uczestnik czynny : 1790 zł
uczestnik bierny: 900 zł
Kwota ta zawiera wpisowe (300 zł - nie podlegające zwrotowi), koszt uczestnictwa nie zawiera opłaty za nocleg i wyżywienie.
Możliwe jest wykupienie dodatkowych lekcji fortepianu z wybranym wykładowcą.
Termin składania zgłoszeń upływa 20 czerwca 2023 r.
Potwierdzenie przyjęcia zostanie przesłane mailem do dnia 22 czerwca 2023 r.
Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres:
e-mail: biuro@rzeka-en.pl
Po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia na Warsztaty, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 czerwca 2023 r. należy wpłacić wpisowe w wysokości 300 zł (trzysta złotych), na podane niżej konto bankowe:
Fundacja Rzeka EN
Samoklęski 84, 21-132 Kamionka
52 1600 1462 1821 9171 2000 0001
Brak wpłaty wpisowego oznacza rezygnację z udziału w Warsztatach. Pozostałą część opłaty za Warsztaty (np. 1490 zł) należy wpłacić na podane wyżej konto do 10 lipca 2023 r
Zakwaterowanie i wyżywienie:
Podczas Warsztatów istnieje możliwość zakwaterowania w :
• Dworek Mieścisko - cena za nocleg od osoby wynosi 75 zł. Płatność gotówką na miejscu.
• Agroturystyka pod Czarną Sosną, Biały Ług - cena za nocleg od osoby wynosi 70 zł/osoby (pokój trzyosobowy), 80zł/osoby (pokój dwuosobowy, 90zł/osoby (pokój jednoosobowy). Płatność gotówką na miejscu.
Podczas Warsztatów istnieje możliwość wyżywienia w :
• Dworek Mieścisko - śniadanie 25 zł od osoby w formie szwedzkiego stołu, natomiast obiadokolacja 45 zł od osoby. Płatność gotówką na miejscu.
W obu obiektach noclegowych są aneksy kuchenne/kuchnie do dyspozycji gości i istnieje możliwość samodzielnego przyrządzania sobie posiłków.
WAŻNE INFORMACJE DLA UCZESTNIKÓW NIEPEŁNOLETNICH:
1. Uczestnicy urodzeni po 1 sierpnia 2007 r. mogą uczestniczyć w Warsztatach pod warunkiem pozostawania podczas całych Warsztatów pod opieką rodzica lub upoważnionego opiekuna. Istnieje możliwość wykupienia noclegu i wyżywienia dla rodzica.
2. Uczestnicy urodzeni między 1 sierpnia 2005 r. a 31 lipca 2007 r. powinni podczas Warsztatach pozostawać pod opieką rodzica lub upoważnionego opiekuna. Możliwy jest pobyt na Warsztatach pod opieką np. starszego uczestnika lub samodzielnie - za zgodą rodzica lecz w takiej sytuacji uczestnik zobowiązany jest do przywiezienia na Warsztaty specjalnej zgody, podpisanej przez rodzica i dostępnej do pobrania tutaj.
3. Organizator Warsztatów jest jedynie pośrednikiem w organizacji zakwaterowania i wyżywienia pomiędzy uczestnikiem a obiektami noclegowymi.
INNE WAŻNE INFORMACJE:
1. Ilość miejsc na warsztatach ograniczona
2. O przyjęciu decyduje prowadzący warsztaty
3. Na terenie obiektów noclegowych dostępne będę rowery dla swobodnego poruszania się uczestników warsztatów.
Program Warsztatów
By zachować elitarny charakter tych warsztatów, umożliwić profesorom wnikliwą obserwację uczestników oraz zapewnić praktycznie całodzienny kontakt pomiędzy pedagogiem i uczestnikiem zakładamy, że w warsztatach weźmie udział maksimum 10 uczestników.
Udział czynny w warsztatach w terminie 13-23.07.2023 r. obejmuje:
- 2 lekcje mistrzowskich (każda po 60 min) z prof. Edwardem Wolaninem
- 2 lekcje mistrzowskich (każda po 60 min) z dr Radosławem Sobczakiem
- 2 lekcje z klawesynu (każda lekcja po 0,5h)
- udział w 4 koncertach uczestników warsztatów(w tym jeden na klawesynie) wraz z omówieniem
- 2 lekcje wspólne
- warsztaty tańca towarzyskiego
- popołudniowe rozmowy filozoficzne
- udział w wieczornych sesjach relaksacyjnych
- udział w spotkaniach z artystami festiwalowymi
Uczestnictwo bierne obejmuje udział w:
- warsztatach tańca towarzyskiego
- popołudniowych rozmowach filozoficznych
- wieczornych sesjach relaksacyjnych
- spotkaniach z artystami festiwalowymi
- lekcjach mistrzowskich w roli słuchacza
Zajęcia na Warsztatach odbywają się codziennie.
Termin lekcji dla poszczególnych uczniów wyznacza profesor.
Dodatkowo planujemy zorganizować atrakcje turystyczne, w tym wycieczki historyczno-krajoznawcze związane z Janem Kochanowskim.
O Warsztatach
Warsztaty odbywać się będą w Szkole Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Policznie, Kościele pw. Świętej Trójcy w Gródku, a także w Dworku Mieścisko w terminie 13-23.07.2023.
Warsztaty prowadzone będą przez dwóch wybitnych pedagogów - prof. Edwarda Wolanina i dr Radosława Sobczaka. Naszym zamierzeniem jest, aby uczestnikom warsztatów dostarczyć mnogości i różnorodności przeżyć artystycznych nie ograniczając się jedynie do muzyki fortepianowej. W ramach warsztatów planowane są koncerty uczestników, warsztaty klawesynowe prowadzone przez Dorotę Stawarską, warsztaty tańca towarzyskiego prowadzone przez Piotra Wilczyńskiego, sesje relaksacyjne, rozmowy filozoficzne i rozmowy z artystami festiwalowymi.
Założycielem Czarnoleskiego Festiwalu Sztuk i Mistrzowskich Warsztatów Pianistycznych oraz ich dyrektorem artystycznym jest Edward Wolanin, wirtuoz fortepianu, juror międzynarodowych konkursów, wykładowca licznych kursów mistrzowskich, profesor i wieloletni pedagog Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
Opiekę nad organizacją całego artystycznego przedsięwzięcia sprawuje Fundacja Rzeka EN
Idea
Kiedy tworzyliśmy Mistrzowskie Warsztaty Pianistyczne w Czarnolesie w 2019 postanowiliśmy, że chcemy czegoś więcej aniżeli to, co proponowane jest na większości tego typu warsztatów w Polsce. Chcieliśmy przede wszystkim dać uczestnikom możliwość głębszego wglądu w proces twórczy artysty – czym się inspiruje, jak pracuje, czym się otacza, nad czym rozmyśla i do jakich celów dąży. Dlatego też w programie naszych warsztatów oprócz mistrzowskich lekcji fortepianu są m. in. wieczorne spotkania z artystami, rozmowy filozoficzne, wykłady naukowe i inne.